15 Mart 2015 Pazar

Be Careful What You Wish For & Odissi - Sujata Mohapatra

Dileklerim hiç bitmiyor - herkes gibi.
Yada sanırım dileklerim beni tatmin etmiyor.
Yani dileklerimin gerçekleşmesi.
O kadar çok şey diliyorum ki, o kadar çok şey hayal ediyorum ki. Tabi hayallerimin çoğu gerçekleşmiyor ama gerçekleşenlerin hayallerimdeki gibi toz pembe olmamasından çok korkuyorum. Hayallerimde her zaman mutlu oluyorum ama hayalim gerçek olunca çok fazla mutlu olmuyorum.



Dileklerimde hiçbir zaman aynı ülkede olmuyorum, ya Ortaçağ Avrupasında yaşıyorum, ya İspanya'da yaşayan bir seferadım, ya Vikinglerin bir üyesiyim, ya Balkanlarda yaşayan beyaz yazmalı bir kızım yada Hindistan'da Odissi'ye gönül vermiş biriyim.



Bu arada, Odissi gerçekten gönül vermeye değer bir şey. Belki de şu yaşıma kadar yapma hayalini kurduğum en güzel şey. Çok fazla bilgi toplayamadığım için bir şey yazmayı düşünmüyordum.

Doğu Hindistan'da yeşeren, 4000 yıldır tapınaklarda yankılanan, Tanrı ve Tanrıçaların hayat hikayelerini, başlarından geçenleri ve yaşadıkları aşkları hürmetle sunma dansıdır. Tanrılara olan duaların ruhtan çıkıp vücut bulma halidir.

Her hareketin, her parmağın, her adımın, her bakışın bir anlamı, bir dili vardır.

Guru Sujata Mohapatra:




Ve kendi ağzından Odissi anlatımını buradan izleyebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder